вівторок, 9 лютого 2021 р.

Розмова з рієлтором Борисом Легкарем з Вінніпегу

Розмова з рієлтором Борисом Легкарем з Вінніпегу 


1) EzReklama Питання: Привіт Борис. Розкажи коротко про себе, та  чим  любиш займатися у вільний від роботи час.

1) Борис Відповідь: Доброго дня. Мене звати Борис Легкар. Я є родом з міста Дрогобича, що на Львівщині. Після закінчення школи, я вступив до Львіьського технікуму сільського будівництва на відділення Цивільне та Промислове будівництво. Моє навчання, а це  була друга половина  80-х, припало на час, коли в Львові набував широкого розмаху рух за демократичні зміни та виступи проти тодішньої совєтської системи. Намагався не пропускати жодної демонстрації. Ми розвішували прапори, клеїли листівки, чергували на Клумбі (де тепер пам’ятник Шевченку у Львові). Саме тоді мені пощастило зустріти Чорновола, братів Горинів, Геля, подружжя Калинців та інших деседентів того часу. Львів, в якому мені довелось прожити значну частину свого життя, залишається моїм улюбленим містом дотепер. Закінчивши технікум, я почав працювати майстром на будівництві, та  через декілька місяців був призваний до армії. До речі, роки моєї служби (1990-1992), припали на час розпаду Радянської імперії та здобуття Україною Незалежності. Так сталося, що я приймав дві присяги. Перша, СССР, а друга вже Незалежній Україні. І  я пишаюсь, що мені випала честь служити в час коли зароджувалась Українська Армія. Після демобілізації пішов працювати в бізнес, потім робота у будівельній компанії майстром.. В моїй родині були вчителі, лікарі, інженери та юристи. Власне мій дядько Олександр Швець, був надзвичайно фаховим адвокатом, та тим авторитетом на якого я хотів бути подібним. Саме тому моє рішення було вступити на юридичний факультет  Волинського Національного Університету імені Лесі Українки. Важкі роки навчання і ось, я став юристом! Ще під час навчання, я підробляв, надаючи юридичні консультації. До речі Саша, брав активну участь у Революції Гідності у 2013-14 роках. Пізніше,

коли розпочалась російсько-українська війна, він закрив свою адвокатську практику, купив за власні кошти все обмундирування і пішов добровольцем на війну. Служив командиром батареї і загинув під час обстрілу під Зайцево у липні 2016 року. Був нагороджений орденом Хмельницького. Після закінчення університету та пропрацювавши деякий час юрист-консультом, я отримав документи на виїзд в Канаду. По правді кажучи,  відчував суперечливі почуття. З одного боку, мені надзвичайно подобалась робота юриста, а з іншого боку хотілось спробувати щось нове. Яке воно життя в Канаді? По приїзду у Вінніпег одразу почав працювати. Фізичної роботи я не боявся. З 2006 до 2010 року навчався в Університеті Вінніпегу, та отримав диплом Bachelor of Arts, Political Science. Крім основної роботи, моїми іншими улюбленими заняттями є футбол, відпочинок на природі та участь в житті громади. Я є членом правління Інституту Просвіта, де з 2005 року відповідаю за команду ФК ІПАК-УКРАЇНА в якій пограв на протязі 11 років , а зараз задіяний у тренерській роботі, а також займаюсь пошуком спонсорів для команди. До речі ФК ІПАК-УКРАЇНА єдина українська футбольна у Вінніпезі і хочеться, щоб вона продовжувала існувати. Тим більше, що у нас вже є молоді та талановиті гравці. Також разом з друзями організовуємо щорічний дитячий футбольний турнір на Кубок Карпатії (Carpathia Youth Cup) та різноманітні вечірки в Інституті Просвіта.

 

2) EzReklama Питання: Що тебе спонукало почати кар’єру рієлтора? Адже не секрет, що це є бізнес де дуже велика конкуренція та треба постійно боротись за  прихильність  клієнтів? До речі, скільки років  ти вже працюєш в сфері нерухомості? Деколи доводиться чути такі терміни як “realtor”, “professional realtor” або “real estate agent”. Чи є якась різниця між ними?

2) Борис Відповідь: Мені подобається працювати з людьми і вивчати щось нове. Якось мій знайомий Денис Лозинський ( він є власником агенства Century 21 Advanced Realty) запитав мене, чи я би не хотів спробувати себе в сфері нерухомості. І я подумав, чому б ні! Після здачі іспитів, я отримав ліцензію і  вже восьмий рік працюю в Century21 Advanced Realty. Робота рієлтора потребує певних юридичних знань, адже процес купівлі-продажу потребує роботи з документами  де потрібно врахувати всі дрібниці. Дехто скаже, що тут в Канаді інша система та інші закони, але  принципи права є одні, що в Україні, що тут. Вимоги до контракту є однакові. Крім цього працюючи агентом, я можу управляти своїм часом, та відчуваю більше незалежність. Звичайно я повинен враховувати вимоги моїх клієнтів. Я вже згадував, що працюю рієлтором в Century 21 Advanced Realty з 2013 року і мені подобається атмосфера та колектив. Взагалі  лояльнісь, як до компанії так і до клієнтів, я вважаю одною з найважливіших позитивних ознак. До речі ви запитали, щодо термінів “realtor”, “professional realtor” або “real estate agent”. Вони всі мають одне і теж значення-це особа, яка має спеціальеу ліцензію та маю право в інтересах своїх клієнтів купляти, продавати, здавати в оренду, робити “open house”. Manitoba Security Commission, яка регулює діяльність рієлторів в нашій провінції не вживає термін “professional realtor”. Тому, що всі хто отримав ліцензію є професійними рієлторами. Це наприклад, якщо б ми вживали термін «лікар» та «професійний лікар» чи «юрист» та «професійний юрист». Як ви себе назвете  у візитивці або в рекламі не має значення, важливо, як ви виконуєте вашу роботу.

 

3) EzReklama Питання: Чи є в тебе якісь особливі підходи коли ти працюєш з тими хто купляє та продає житло? Це є дві різні, категорії і часто вони мають діаметрально протилежні цілі. Одні хочуть купити подешевше, а інші продати як найдорожче. Як бути з цим?

3.Борис Відповідь: Коли, я працюю з  покупцями, я намагаюсь пояснити, що вони купляють не просто будинок чи кондо, вони купляють стиль життя. І тому потрібно бути дуже виваженим в прийняті рішень. Щоб краще розібратись у всіх складних деталях купівлі варта найняти агенти. Тим більше, що це абсолютно безкоштовно для покупця. Щодо тих, хто продає, то перед тим, як дати пораду, я виконую значний об’єм роботи, щодо ситуації на ринку, стану будинку  і тоді пояснюю продавцю, яка реальна ринкова ціна і яку стратегію при продажу ми оберемо. А вже продавцю вирішувати, яку ціну ставити. Як продавцям так і покупцям, я не обіцяю золоті гори і що вони куплять будинок за пів-дурно. Якщо вам це хтось говорить, значить він лукавить. Є ринок і є ціна. Я завжди намагаюсь робити, щоб процес купівлі-продажу житла був, якомога менш стресовим для моїх клієнтів. Швидка комунікація з клієнтами та іншими учасниками процесц купівля-продажу є критично важливою (миттєва відповідь на дзвінки та інші повідомлення, пересилка документів). Також, я працюю з різними банками та фінансовими брокерами, страховими агентами, будівельними інспекторами, та юристами. Отже, якщо мої клієнти звертаються за порадою, я допомагаю їм зв’язатися з згаданими фахівцями. Бувають випадки коли нерухомість продається з великим дисконтом, тоді варто звернути на це особливу увагу та все прискіпливо перевірити. Трапляються ситуації коли рієлтор виступає представником обох сторін, і він чи вона повинен виконувати належним чином договірні зобов’язання (contractual obligations),  як перед продавцем та і покупцем. До речі законодавство Манітоби передбачає особливу процедуру в таких випадках.

 

4) EzReklama Питання: Чим ти керуєшся у своїй діяльності, як реєлтор і що ти вважаєш своїми сильними сторонами?

4) Борис Відповідь: Професійність, чесність, відвертість є наріжними каменями у моїй роботі. У своїй діяльності рієлтора, я покладаюсь на свої знання та досвід. Договір купівлі-продажу (Offer to Purchase) складний документ, де потрібно прописати всі суттєві умови, щоб потім уникнути неприємностей. Адже коли ви купляєте будинок то діє принцип “Buyer beware”. Крім цього агенту потрібно розбиратись у фінансових деталях процесу купівлі-продажу, щоб роз’яснити покупцю як працюють фінансові механізми. Я закінчив програму Management and Administration з Університету Манітоби, де складовими предметами були фінансові та кредитні відносини. Крім цього, я дуже уважно слідкую за ринком нерухомості і майже щодня читаю спеціалізовані видання, переглядаю статистичні дані, щоб бути в курсі того, що відбувається на ринку нерухомості та фінансів. Важливим є те щоб рієлтор завжди говорив своєму клієнту правду, яка вона є ( нехай часом не дуже приємна). Це можливо розчарує його зараз, але допоможе уникнути неприємностей пізніше. Деколи трапляються ситуації, коли агент не до кінця відвертий і це може мати негативні наслідки для обидвох сторін. Я завжди акцентую увагу своїх клієнтів на тому, що це вони купляють або продають будинок і останнє рішення завжди за ними. Рієлтор повинен докласти максимум своїх зусиль для досягнення  сприятливого результату.

Якщо виникнуть якісь питання щодо продажу чи купівлі будинку, оціночної вартості, чи ще чогось що стосується нерухомості дзвоніть 204-612-8007 або пишіть на електронну пошту borys.lehkar@century21.ca. Також запрошую відвідати мою сторінку на Facebook https://www.facebook.com/Borys-Lehkar-453201741452499/ і мій YouTube канал. Ютуб канал адреса https://youtube.com/channel/UCgekC22Oql7keQoyQEh0Grw

Перегляди з 9ого лютого, 2021р.

web counter

з 21-ого лютого, 2021р.

visitors by country counter
flag counter